Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti

PENTRU NOI URGENTA ESTE O PRIORITATE !

100 ani Romania 1918 - 2018
Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti

AMBULATORIU

Orice pacient care intra in ambulatoriu este intampinat de o intreaga echipa:
un medic si o asistenta medicala care fac trierea bolnavilor, registratori, casiera si, ca o noutate absoluta pentru o unitate sanitara „de stat”, de o persoana de „indrumare” care, la nevoie, il insoteste pe pacient la cabinetele solicitate.
 

BLOC OPERATOR

Blocul operator al SUUB este format din 17 sali de operatie utilate conform standardelor si in care se desfasoara activitati chirurgicale in urmatoarele ramuri medicale: Chirurgie Ortopedica si Traumatologie, Chirurgie Generala, Chirurgie Ginecologica si Obstetricala, Chirurgie Toracica, Chirurgie Vasculara, Chirurgie Cardiaca, Chirurgie ORL, Chirurgie Plastica si Reparatorie, Chirurgie Oftalmologica, Neurochirurgie.

UNITATEA DE PRIMIRI URGENTE

Avand dotari de ultima generatie si o echipa bine pusa la punct, unitatea de primire urgente este gata sa faca fata oricarei provocari venite din partea pacientilor.

Contact

Adresa: Splaiul Independentei Nr.169 Sector 5, Bucuresti

Telefon: 021.318.05.19 - 29, 021.318.05.23, 021.318.05.45

PREVENIRE SI CONTROL INFECTII NOSOCOMIALE

Contact:

021.202.61.52

STRUCTURA PERSONAL

Medic coordonator: Dr. Lambru Heryca – Katia, medic primar Epidemiologie, medic specialist MG-MF, competenta Ecografie Generala;

Dr.Plata Flaviu, medic primar epidemiolog

Biolog Braileanu Maria, biolog principal;

Asistent coordonator: Nicolae Georgeta, asistent principal

Infectia nosocomiala reprezinta o problema de sanatate publica, cu importanta deosebita in plan epidemiologic, clinic si economic. O parte din aceste infectii sunt inevitabile printr-un program eficient de control al acestor imbolnaviri. Activitatea de supraveghere si control a infectiilor nosocomiale se desfasoara conform Ordinului MS nr.916/2009 si face parte din obligatiile profesionale ale personalului.

 

Obiective generale:

  • Determinarea incidentei infectiilor nosocomiale pe baza definitiilor de caz, in vederea stabilirii masurilor specifice de prevenire a acestora;
  • Identificarea factorilor de risc pentru infectiile nosocomiale, pentru a reduce si elimina riscurile evitabile prin masuri de prevenire si control;
  • Promovarea actiunilor de prevenire si control – prin aplicarea planului de curatenie si dezinfectie pe sectii, a planului de recoltari de probe igienico-sanitare si de controale pe sectii;
  • Continuarea implementarii sistemului de management al calitatii – alcatuirea de instructiuni de lucru, prelucrarea procedurilor de lucru si a protocoalelor.

 

 

DOTARI TEHNICE

Laborator autocontrol: autoclave, thermostat, hota cu flux laminar, etuva pupinel, aparat monitorizare a calitatii aerului, microscop, densiometru cu pipeta electonica.

 

ACTIVITATE

  • Elaboreaza si supune spre aprobare Planul anual de supraveghere si control a infectiilor nosocomiale din unitatea sanitara;
  • Propune si initiaza activitati complementare de preventive sau de control cu caracter de urgenta, in cazul unor situatii de risc sau focar de infectie nosocomiale;
  • Intocmeste harta punctelor si segmentelor de risc pentru infectie nosocomiala privind modul de sterilizare si mentinerea sterilitatii in unitate, decontaminarea mediului fizic si curatenia din unitate;
  • Elaborarea rapoartelor despre infectiilor nosocomiale din unitate cu concluzii privind cauzele si masurile care se impun;
  • Coordoneaza elaborarea si actualizarea anuala a ghidului de prevenire a infectiilor nosocomiale care va cuprinde: legislatia in vigoare, definitii de caz pentru infectiile nosocomiale, protocoalele de proceduri, manopere si tehnici de ingrijire, precautii de izolare, norme de sterilizare si mentinere a sterilitatii, norme de dezinfectie si curatenie;
  • Colaboreaza cu sectiile in vederea implementarii masurilor de supraveghere si control a infectiilor nosocomiale in conformitate cu Planul de actiune si ghidul propriu al unitatii;
  • Verifica respectarea legislatiei in vigoare privind supravegherea si controlul infectiilor nosocomiale;
  • Organizeaza si participa la sistemul de autocontrol privind evaluarea eficientei activitatilor derulate;
  • Elaboreaza protocoale de lucru si verifica respectarea acestora pe sectii;
  • Supravegheaza si asigura imunoprofilaxia corespunzatoare a personalului in cazul accidentelor postexpunere la sange si la alte produse biologice;
  • Asigura materiale informationale si de educatie sanitara in spital;
  • Colaboreaza cu laboratorul de microbiologie pentru supravegherea circulatiei microorganismelor patogene de la nivelul sectiilor si compartimentelor;
  • Supravegheaza si controleaza buna functionare a procedurilor de sterilizare si mentinere a sterilitatii pentru instrumentarul si materialele sanitare care sunt supuse sterilizarii prin laboratorul de autocontrol;
  • Supravegheaza si controleaza eficienta activitatilor de curatenie si dezinfectie prin laboratorul de autocontrol;
  • Supravegheaza si controleaza activitatea blocului alimentar in aprovizionarea, depozitarea, prepararea si distribuirea alimentelor prin laboratorul de autocontrol.
  • Supravegheaza si controleaza calitatea prestatiilor efectuate la spalatorie prin laboratorul de autocontrol.
  • Asigura instruirea si evaluarea periodica a cunostintelor personalului medico – sanitar, privind prevenirea si controlul infectiilor nosocomiale, respectarea conditiilor igienico – sanitare in spital, respectarea precautiunilor universale;
  • Supravegheaza si controleaza activitatea de indepartare si neutralizare a reziduurilor cu accent fata de reziduurile periculoase rezultate din activitatea medicala;
  • Supravegheaza si controleaza respectarea circuitelor functionale ale unitatii, circulatia pacientilor si a vizitatorilor, a personalului, a studentilor si elevilor din invatamantul universitar, postuniversitar sau postliceal;
  • Supravegheaza si controleaza respectarea in sectiile medicale si paraclinice a activitatilor de triaj, depistare, izolare, diagnostic si tratament pentru infectiile nosocomiale;
  • Efectueaza ancheta epidemiologica pentru toate cazurile suspecte de infectie nosocomiala si dispune masurile necesare pentru limitatrea difuziunii infectiei.

 

 

Data ultimei actualizari: 9 mai 2016