Întrebări frecvente

Acasă » Întrebări frecvente

Data ultimei actualizari: 27.10.2016

Cum imi schimb medicul de familie

Asiguratii de sanatate au posibilitatea de a schimba medicul de familie dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data inscrierii pe lista acestuia. Pentru a realiza acest lucru, asiguratul trebuie sa adreseze o cerere medicului pe lista caruia vor sa se inscrie, precizand numele medicului de la care pleaca.

Dupa inregistrarea cererii, medicul de familie primitor are obligatia sa anunte in scris, in maxim 15 zile lucratoare, medicul de familie de la care a plecat asiguratul, precum si casa de asigurari de sanatate cu care se afla in relatii contractuale. Fisa medicala a pacientului va fi transmisa noului medic de familie al acestuia, iar o copie a acestei fise va fi pastrata de cabinetul medical de la care pleaca asiguratul, cel putin un an de la plecarea acestuia.

Asiguratii de sanatate au obligatia de a prezenta medicului de familie documentele justificative care atesta calitatea de asigurat: adeverinta sau, pentru pensionari, cupon de pensie.

 

Nu am carnet de asigurat

1. Trebuie sa fii inscris la un medic de familie in contract cu CASMB. Medicul de familie iti va solicita:

  • daca esti salariat -> adeverinta de salariat
  • daca esti copil pana in varsta de 6 ani -> esti asigurat din oficiu
  • daca esti elev/student -> adeverinta de elev/student
  • daca esti persoana fara venit:
  • daca esti coasigurat -> adeverinta de salariat al asiguratului (sot/sotie/copil)
  • daca beneficiezi de ajutor social de la primarie (Legea 416/2001) -> adeverinta de la primarie
  • atlfel (nici una din situatiile de mai sus):

Pasul 1: vei solicita adeverinta de la administratia financiara ca nu ai venituri

Pasul 2: cu aceasta adeverinta te prezinti la sediul CASMB (str. Ilfov, nr.4 – in spatele CEC-ului mare) unde vei plati asigurarea la nivelul salariului minim pe economie

Pasul 3: CASMB iti va elibera o adeverinta de platitor FASS

Pasul 4: cu aceasta adeverinta te prezinti la medic

  • daca esti pensionar -> ultimul talon de pensie
  • daca te incadrezi in Legea 118/1990 (drepturi speciale: persoana persecutata politic, deportat, etc.)
  • daca te incadrezi in Legea 44/1994 (veteran de razboi, invalid de razboi, vaduva de razboi)
  • daca te incadrezi in Legea 42/1990 (revolutionar ’89) -> document justificativ
  • daca esti persoana cu dezabilitati daca nu realizezi venituri din munca, pensie, etc., aflat in ingrijirea familiei -> document justificativ
  • daca esti militar in termen -> esti asigurat la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. (Casa Armatei – mai pe scurt)
  • daca esti bolnav cu afectiuni cronice incluse in programele nationale de sanatate stabilite de M.S.F. – >document justificativ
  • daca esti femeie insarcinata sau lauza si daca nu ai nici un venit sau un venit sub salariul minim pe economie -> document justificativ

2. Carnetul tau de asigurat se ridica de la CASMB numai de catre medicul de familie, deci, va trebui sa-i comunici medicului ca nu ai carnet de asigurat si sa-l rogi sa-l ridice de la CASMB.

 

Pierd/mi se fura/este distrus carnetul de asigurat

Se declara carnetul pierdut intr-un cotidian (daca nu mai exista deloc carnetul in urma distrugerii)

Chitanta anuntului se ataseaza acestui formular 36KB (format .zip 5KB)

Formularul trebuie stampilat si parafat de medicul tau de familie in contract cu CASMB.

Cu chitanta si formularul (si ramasitele carnetului – daca mai exista in urma distrugerii) te prezinti in CASMB Gorjului la Biroul Carnete-Vignete (L-J: 08.30 – 14.30; V: 08.30 – 13.00) pentru a ti se elibera pe loc un nou carnet.

La CASMB Gorjului va trebui sa platesti contravaloarea carnetului aprox. 2000 lei (doua mii)

 

Imi schimb numele

Carnetul vechi se ataseaza acestui formular 36KB (format .zip 5KB)

Formularul trebuie stampilat si parafat de medicul tau de familie in contract cu CASMB.

Cu carnetul vechi si formularul te prezinti in CASMB Gorjului la Biroul Carnete-Vignete (L-J: 08.30 – 14.30; V: 08.30 – 13.00) pentru a ti se elibera pe loc un nou carnet.

La CASMB Gorjului va trebui sa platesti contravaloarea carnetului aprox. 2000 lei (doua mii)

 

Imi schimb adresa

  • Daca nu iti schimbi orasul de resedinta -> totul e OK, carnetul tau ramane valabil
  • Daca iti schimbi orasul de resedinta si ramai la acelasi medic de familie aflat in contract cu CASMB:

1. Carnetul vechi se ataseaza acestui formular 36KB ( format .zip 5KB)

2. Formularul trebuie stampilat si parafat de medicul tau de familie in contract cu CASMB.

3. Cu carnetul vechi si formularul te prezinti in CASMB Gorjului – Str. Intr. Capelei, nr. 9-11 (langa P-ta Gorjului) la Biroul Carnete-Vignete (L-J: 08.30 – 14.30; V: 08.30 – 13.00)pentru a ti se elibera pe loc un nou carnet.

4. La CASMB Gorjului va trebui sa platesti contravaloarea carnetului aprox. 2000 lei (doua mii)

 

CNP-ul meu a fost tiparit gresit

Carnetul vechi se ataseaza acestui formular 36KB (format .zip 5KB)

Formularul trebuie stampilat si parafat de medicul tau de familie in contract cu CASMB.

Cu carnetul vechi si formularul te prezinti in CASMB Gorjului la Biroul Carnete-Vignete (L-J: 08.30 – 14.30; V: 08.30 – 13.00) pentru a ti se elibera pe loc un nou carnet.

La CASMB Gorjului va trebui sa platesti contravaloarea carnetului aprox. 2000 lei (doua mii)

 

Modalitatea de a obtine o copie a actelor medicale

INTREBARE:

Cum pot obtine o copie a actelor medicale (fisa de observatie, rezultat investigatii, etc) efectuate pe perioada spitalizarii?

RASPUNS:

Copiile acestor documente, pot fi obtinute de catre pacient, sau de catre reprezentantul legal al acestuia desemnat printr-o procura notariala, in urma unei cereri depuse la Registratura Spitalului.

 

Cum obtin decontul de cheltuieli pentru serviciile medicale primite

INTREBARE:

In momentul externarii nu am primit decontul de cheltuieli. Cum procedez?

RASPUNS:

Decontul de cheltuieli poate fi obtinut de pe sectia unde a fost internat pacientul in ternem de 7 zile de la externare. Ii va fi inmanat pacientului sau reprezentantului legal al acestuia.

 

Modalitatea de plata a persoanelor fizice fara venit

INTREBARE:

Din luna februarie 2003 nu mai realizez venituri ( am incetat raportul de munca prin demisie-cu acordul partilor ) si deci nu am mai platit contributia la asigurarea de sanatate incepind cu data specificata mai sus. Cum trebuie sa procedez si de ce suma trebuie sa dispun ca sa imi fac asigurarea ?

RASPUNS:

Daca nu mai ai nici un venit, te incadrezi la categoria Persoane Fizice fara Venit (PFV). Pentru a-ti achita obligatiile FASS va trebui sa:

Te duci la sediul CASMB Gorjului daca domiciliezi in sectoarele 5 sau 6 sau in sediul CASMB Lascar daca domiciliezi in sectoarele 1, 2, 3 sau 4.

Sa dovedesti cu cartea de munca sau alte documente ca, incepand cu 01.01.1998, ai fost incadrat in munca pana la 01.02.2003, sau sa dovedesti cu alte documente ca ti-ai achitat datoria la FASS. La documentele justificative va trebui sa ai foto-copii (doar odata le aduci, si vor ramane in sistemul nostru).

Sa achiti la caserie suma rezultata din calculul debitului FASS.

Obligatia lunara catre FASS a unui Persoanelor Fizice fara Venit este 6.5% din salariul minim brut pe economie in fiecare luna, platibila trimestrial.

 

Lucrez pentru o firma din Bucuresti, dar sunt inscris la un medic de familie din alt judet

INTREBARE:

Am o problema privind evidenta platii cotizatiei la CNAS.

Eu locuiesc la Brasov dar lucrez la o firma din Bucuresti care plateste aceste cotizatii in Bucuresti.

Eu figurez la medicul meu de familei din Brasov ca fiind neasigurat.

Cum se poate rezolva aceasta problema astfel incat ca sa fie totul in regula si la medicul meu de familie?

RASPUNS:

Firma pentru care lucrezi este obligata sa-ti plateasca asigurarea de sanatate la Casa de Asigurari unde figurazi (in cazul tau, CAS-BV).

Pentru personalul inscris pe listele medicilor din Bucuresti va trebui sa plateasca la Bucuresti, pentru personalul inscris la Brasov, va trebui sa plateasca la Brasov.

Astfel, firma va trebui sa faca atatea declaratii si plati FNUASS cate sunt necesare, corespondente numarului de Case de Asigurari care asigura angajatii firmei.

 

Obtinerea rezultatelor analizelor/investigatiilor efectuate in spital

INTREBARE:

Cum pot avea acces la analizelesi investigatiile efectuate pe timpul internarii/prezentei in spital?

RASPUNS:

Aceste date sunt furnizate la externare fiind incluse in biletul de externare sau ca si documente separate.Acestea pot fi solicitate la momentul parasirii spitalului (externare).
Pentru solicitari ulterioare parasirii spitalului este necesara o solicitare scrisa din partea dumneavostra sau a reprezentantului legal depusa la registratura spitalului.

Data ultimei actualizari: 27 octombrie 2016